کمتر سوپراستار سینما مانند «کیانو ریوز» را می‌توان یافت که با وجود شهرت و ثروت فراوان، سبک زندگی متفاوتی با همقطاران خود دارد و به درویش مسلکی معروف است و اذعان می‌کند: «پول آخرین چیزی است که به آن فکر می‌کنم»

کیانو ریوز

به گزارش همشهری آنلاین، کیانو ۵۹ ساله که با فیلم «سرعت» مطرح شد، با «ماتریکس» به شهرت رسید و اکنون با فرانچایز موفق «جان ویک» گیشه را تسخیر کرده، همواره زندگی بدور از تشریفات و عادی را به نمایش گذاشته و برخی علت آن را تحمیل رنج و سختی می دانند که در زندگی به وی تحمیل شده است.

در سه سالگی پدر اصلی کیانو خانواده را رها کرد و او با سه پدر ناتنی بزرگ شد. رویای کیانو برای تبدیل شدن به یک بازیکن حرفه ای هاکی به خاطر یک تصادف سخت از هم پاشید.

«ریور فونیکس» دوست صمیمی او بر اثر مصرف مواد مخدر درگذشت. خواهر کیانو به سرطان خون مبتلا است. «جنیفر سایم» شریک زندگی خود را بر اثر یک تصادف از دست داد و تنها فرزند کیانو پس از ماهها چشم انتطاری مرده بدنیا آمد.

نه محافط دارد و نه خانه لوکس و در یک آپارتمان معمولی زندگی می کند و دوست دارد پیاده در شهر پرسه بزند. حین ساخت فیلم «خانه ای روی برکه» (۲۰۰۶)، صحبت های دو دستیار لباس را شنید که یکی می گفت اگر ۲۰ هزار دلار پرداخت نکند، خانه خود را از دست می دهد. همان لحظه کیانو مبلغ لازم را در حساب بانکی او واریز می کند.

گاهی افرادی که سختی کشیده اند تمایل بیشتری برای کمک به دیگران دارند و کیانو مصداق این افراد است.

کیانو بخش عمده ای از دستمزد خود را به بیمارستان ها اهدا کرده و نیز شایعه شده که بخش قابل توجهی از درآمد خود از بازی در «ماتریکس» (۱۹۹۹) را که حدود ۳۵ تا ۱۲۵ میلیون دلار تخمین زده می‌شود، به گروه جلوه‌های ویژه و گریم بخشیده است!

سال ۱۹۹۷ برخی عکاسان او را در حال راه رفتن با یک بی خانمان در لس آنجلس مشاهده کردند که به حرف های او گوش می داد. برخی عکاسان نیز سال ۲۰۱۰ او را جلوی یک نانوایی دیدند که با افرادی صحبت و به آنها قهوه تعارف می کرد.

کیانو همچنین از چند موسسه خیریه حمایت می‌کند و یک بنیاد خصوصی سرطان تاسیس کرده که ضمن کمک به کودکان سرطانی، تحقیقات سرطان را ارائه می‌دهد. کیانو سال ۲۰۱۹ در یک تاک شو وقتی از او درباره اتفاقات پس از مرگ سؤال شد، گفت: «می‌دانم کسانی که ما را دوست دارند دلتنگ ما خواهند شد.»

مجله تایم سال ۲۰۲۲ کیانو را در فهرست ۱۰۰ چهره تاثیرگذار جهان قرار داد.

کد خبر 863315
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha